Bijatyka w wersji Tekken

Miłośnicy konsolowych bijatyk koniecznie powinni sięgnąć po Tekken. To produkt japoński, który w pierwszej kolejności pomyślany został jako gra arcade, później przetransferowana została na konsole.

Pierwsza część serii, którą zaproponowano posiadaczom PlayStation, oferowała grafikę trójwymiarową, co w roku 1994 wcale nie było oczywistością. Wraz z upływem kolejnych lat i unowocześnień, Tekken wzbogaciło się o możliwość zbijania i przechwytywania ciosów rywala, co znacząco wpłynęło na całość rozgrywki. Kolejne wersje były coraz bardziej rewolucyjne. Tekken w trzeciej części pozwalał na swobodne poruszanie się po całej arenie walki, a także zapewniał możliwość przedłużania serii zadawanych ciosów. Po tej edycji na rynku pojawił się jeszcze, również dedykowany posiadaczom konsoli, Tekken Terg Tournament, który nie miał związku z fabułą głównej serii, lecz pozwalał walczyć w systemie 2:2 i zmieniać postać w trakcie walki, co okazało się nie lada gratką dla miłośników serii.

Przełomem w serii Tekken okazała się jednak tak naprawdę część czwarta. Zastosowano w niej po raz pierwszy areny zamknięte lub zamknięte w części. Kolejne wersje wzbogacały się o lepszą rozdzielczość, wzbogaconą grafikę. We wrześniu 2007 roku użytkownicy mieli możliwość pobrania za pośrednictwem Play Station Network rozszerzenia do części Tekken 5, umożliwiające rozgrywki on-line.

Dalsze plany japońskiego twórcy gier wskazują, że formuła projektu Tekken wraz z biegiem lat wcale nie ulega wyczerpaniu. Obecnie trwa produkcja siódmej już części gier, przeznaczonej na konsole Play Station oraz Xbox. Data premiery nie jest jeszcze znana.

Dodaj komentarz